Strona główna » Wiedza » Profilaktyka » 6 powodów dla których warto sięgnąć po spirulinę

6 powodów dla których warto sięgnąć po spirulinę

My znamy przynajmniej 100 powodów dlaczego spirulina jest jednym z najbardziej wartościowych pokarmów człowieka. Wystarczy jednak zapamiętać sześć z nich, by nie zapominać o najzdrowszej aldze świata.

1. Algi mają 50 razy więcej żelaza niż szpinak

Symbolem zdrowia i siły czerpanej ze szpinaku jest dzielny marynarz Popeye. Na kreskówkach wcina on zielone warzywo wprost z puszki. Siła ma drzemać w liściach zawierających żelazo. Gdyby Popeye wiedział o spirulinie pewnie wciągałby ją przez swoją fajkę z zawrotną prędkością. Alga ta gromadzi w sobie znacznie więcej żelaza niż szpinak. Wraz z kawsem foliowym są doskonale przyswajalne przez nasz organizm oddalając od nas (jest to ważne szczególnie u dzieci i kobiet oraz wegetarian) ryzyko anemii.

2. W spirulinie kryje się 6 razy więcej białka niż w jajach

Trudno sobie wyobrazić bogatsze źródło białka niż spirulinę. Wnętrze zielono-niebieskiej algi składa się w aż 70 proc. z białka. Przy czym jest ono bardzo wartościowe. Zawiera bowiem aż 18 z 22 aminokwasów, które musimy dostarczyć naszemu organizmowi wraz z pokarmem. Aminokwasy te są ponadto wysokoprzyswajalne, nawet do 97%

3. Spirulina ma nawet 100 razy więcej witaminy A niż marchew

Spirulina kryje w sobie prawdziwe bogactwo beta-karotenu. To z niego powstaje w organizmie witamina A. Bez niej z kolei trudno mówić o zdrowych oczach. Wpływa ona także na układ immunologiczny skracając czas choroby, wzmacnia skórę.

4. Aż 7 razy więcej wapnia niż mleko

Pij mleko, będziesz miał zdrowsze kości! Dlaczego? Jest ono bogate w wapń, który jest podstawą zdrowego szkieletu. Ha! Taką żelazną podstawę można zbudować znacznie łatwiej i szybciej dzięki spirulnie, która jest bogatsza w wapń od mleka.

5. Nawet 10 razy więcej potasu niż większość warzyw

Potas jest niezbędny do prawidłowego działania naszego mózgu, mięśni. Ruszamy się dzięki stałemu przepływowi jonów sodu i potasu w układzie nerwowym. Dlatego tak ważne jest, by jeść rośliny bogate w ten minerał. Jeśli szukamy jednak potężnego źródła potasu, to spirulina zawiera go nawet 10 razy więcej niż większość popularnych warzyw!

6. Najwięcej przeciwutleniaczy w mikroskopijnej spirulinie

Nasz organizm stale jest narażony na działanie wolnych rodników. To agresywna forma tlenu, który pojawia się w organizmie człowieka na skutek wysiłku, stresu, zanieczyszczenia środowiska. Nawet używki mogą podnieść poziom wolnych rodników. Nie dajcie się zwieść tej niepozornej nazwie. Wolne są dlatego, że przemieszczają się same po wnętrzu człowieka, ale bardzo szybko mogą wywołać w nim nieodwracalne szkody, łącznie z nowotworami. To przez pijedyncze cząsteczki tlenu szybciej się starzejemy. Ale jest na szczęście na to sposób.. Natura podsuwa nam masę przeciwutleniaczy. Witaminy A, C i E , cynk, selen – doskonale radzą sobie z wolnymi rodnikami. Wszystkie one znajdują się także w spirulinie.

 

Health Benefits of Spirulina. Denise Fox. 1993. In Spirulina, Algae of Life. 1993.  Institute Oceanographique, Monaco.

Large scale nutritional supplementation with spirulina alga. C.V. Seshadri. 1993. All India Coordinated Project on Spirulina. Shri Amm Murugappa Chettiar Research Center (MCRC) Madras, India.

Microalgae as Food and Supplement. Robert A. Kay. 1991. Critical Reviews in Food Science and Nutr. 30(6):555-573.