Strona główna » Wiedza » Profilaktyka i leczenie » Więcej witaminy B, mniej udarów

Więcej witaminy B, mniej udarów

Większość cierpiących z powodu tej choroby to osoby powyżej 65. roku życia. Udary są też głównym powodem niesprawności ludzi po czterdziestym roku życia.

12 proc. mniej udarów

Według badaczy, aby zmniejszyć ryzyko udaru należy obniżyć poziom homocysteiny we krwi. W magazynie Clinical Nutrition opublikowana została praca naukowa stworzona na Zhejiang University w  Chinach, National Health Research Institutes na Tajwanie i Monash University w Australia. W sumie wzięto pod uwagę 19 różnych badań na 47 921 osobach przyjmujących kwas foliowy z witaminą B6 i B12 lub bez, w odniesieniu do grup przyjmujących placebo. Okazało się, że osoby, które otrzymywały witaminę B były o 12 proc. mniej narażone na ryzyko udaru niż reszta.
Według naukowców witamina B może być częścią terapii prewencyjne. Wciąż szukają oni jednak dokładniejszych informacji na ten temat.

Polub rodzinę

Nasz organizm nie potrafi magazynować witamin z grupy B (są rozpuszczalna w wodzie), dlatego należy je dostarczać regularnie. Bogatym źródłem są rośliny zielone, brokuły, jarmuż, kalafiory, migdały. Witaminy B6 szukaj w produktach z nisko przetworzonej mąki, drożdżowych, wątróbce, mięsie, rybach, bananach. Dobrym źródłem witaminy B12 jest z kolei wątróbka, nerki, czerwone mięso, śledzie, makrele, sardynki, pstrągi jajach, serach i mleko.
Jak przystało na prawdziwą rodzinę, w preparatach dobrze jest przyjmować w kompleksie, łącznie z  inozytolem i choliną – substancjami o charakterze parawitamin.

 

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261561411000057