Strona główna » Wiedza » Profilaktyka i leczenie » Japoński sekret długowieczności

Japoński sekret długowieczności

Aby nie trzymać Cię, drogi czytelniku zbyt długo w niepewności, część sekretu długowieczności mieszkańców japońskiej wioski wyjaśnimy od razu. Swój młodzieńczy wygląd i długie życie zawdzięczają diecie. Prostej: złożonej z potraw o niskiej zawartości żelaza, opartej na lokalnych warzywach i pożywieniu stymulującemu wytwarzanie w organizmie kwasu hialuronowego.

Yuzurihara – wioska wiecznie młodych

Yuzurihara to urocza wioska położona w dolinie na zboczach. mieszka w niej około 1000 osób. 10 proc. z nich ma powyżej 85 lat. Miejscowy lekarz zapewnia jednak, że nie przypomina sobie, by ktokolwiek chorował tam na nowotwory skóry, Alzheimera, cukrzycę nawet przeziębienia są rzadkością. Brzmi niesamowicie? Jasne! Dlatego spokojnymi mieszkańcami wioski szybko zainteresowali się naukowcy. Ich wnioski są jednoznaczne: kluczowa w tym przypadku jest dieta. Z jednej strony zawiera ona dużo błonnika, z drugiej mało żelaza ale za to pożywienie w wiosce stymuluje organizmy mieszkańców do produkcji kwasu hialuronowego, czyli złożonego cukru, który absorbuje wodę w skórze. Dzięki niemu nie powstają zmarszczki, a ciało jest elastyczne.

Dieta hialuronowa

Jego produkcja może być pobudzana także poprzez dietę bogatą w ziemniaki (także te słodkie), brokuły, kalafiory, szparagi, fasolę szparagową, paprykę, owoce cytrusowe, jagody, wiśnie, banany, ryż brązowy, dynię, fasolę, natkę pietruszki i kolendrę.

Dieta w japońskiej wiosce jest jednak nieco inna. Badania naukowe mieszkańców Yuzurihara wykazały, że błonnik pochodzący z soi chroni przed powstawaniem w układzie pokarmowym stanów zapalnych wywołanych przez bakterie beztlenowe. Soja jest właśnie jednym z ważniejszych produktów w wiosce.

Ale to nie wszystko. Dieta w Yuzurihara jest specyficzna, niskokaloryczna. W miasteczku nie ma sklepu mięsnego. Podstawą są lokalne warzywa, w tym korzeń satoimo i imoji roślin przypominających trochę nasze ziemniaki.

Mniej mąki, więcej soi

Posiłki „wioski długowiecznych” nie są bogate w żelazo, praktycznie nie jada się tam produktów mącznych. Kwasy omega-3 czerpane są z małych rybek aju. Japońscy rybacy łowią je przy pomocy tresowanych kormoranów. Wreszcie rzecz nie mniej ważna. Ruch. Miejscowa gospodarka opiera się na roli i pracy fizycznej. Codziennie każdy z mieszkańców pracuje na własnym polu 4-5 godzin. I to do późnej starości. Badania na całym świecie wskazują, że ruch na świeżym powietrzu jest ważny szczególnie dla osób w podeszłym wieku ze względu na możliwość naturalnej produkcji witaminy D, która chroni między innymi kości i układ nerwowy.

 

Traditional wisdom from Yuzurihara – the Village of Long Life. TheEpochTimes.com