Strona główna » Wiedza » Fitness » Jak chudnąć? Notuj i nie pomijaj posiłków

Jak chudnąć? Notuj i nie pomijaj posiłków

Jak schudnąć 10 kilogramów w 10 tygodni? Naukowcy znają odpowiedź na pytanie co przeszkadza nam zgubić zbędne kilogramy. Wiedzą też co należy zrobić, by odchudzanie było skuteczniejsze.

Odchudzanie może być frustrujące. Dieta, która u wszystkich przynosi rezultaty u nas nie działa. Jak to możliwe? Często trudno jest schudnąć paniom po 50-tce. Dlaczego innym się to udaje, a im nie? Na te pytania postanowili odpowiedzieć naukowcy z  Fred Hutchinson Cancer Research Center, którzy badali przez rok 123 kobiety z nadwagą. Okazuje się, że w odchudzaniu przeszkadza bardzo często brak konsekwencji.

Jednym z czynników, który utrudnia pozbycie się zbędnych kilogramów jest bowiem pomijanie posiłków. Panie, które to robił chudły średnio 8 kg mniej, od tych, które trzymały się regularnych posiłków.

Innym czynnikiem jest wychodzenie na obiad do miasta. Wizyta w restauracji czy barze sprzyja zjadaniu niezaplanowanych kalorii i niezdrowych potraw. Badane, które robiły to conajmniej raz w tygodniu chudły średnio 5 kg mniej, od pań, które same przygotowywały swoje posiłki.

Okazuje się także, że panie, które prowadziły dziennik zjadanych kalorii i produktów chudły średnio 6 kilogramów więcej od tych, które tego nie robiły.

Najważniejsze rady dla prowadzących dzienniczek żywieniowy:

Bądź szczera – notuj wszystko co jesz

Bądź dokładna – zapisuj wagę potraw, czytaj etykiet

Bądź precyzyjna – rejestruj sposób przygotowania posiłku, przyprawy i sosy jakie użyłaś

Bądź konsekwentna – zawsze noś dziennik żywieniowy ze sobą

A więc:

  1. Jedz regularnie, nie pomijaj posiłków
  2. Unikaj jedzenia “na mieście”
  3. Prowadź dziennik żywieniowy

Pomoc w sieci:

Jeśli potrzebujemy większej kontroli nad tym, co, jak, gdzie, kiedy jemy, chcemy mieć pełny obraz zjadanych kalorii i poszukujemy kogoś, kto policzy to wszystko za nas… pomocy można szukać w serwisach internetowych.

Fitday.com to prawdziwy kombajn pozwalający nam nie tylko na zapisywanie tego co jemy, ale i analizowanie kalorii i planowanie posiłków.

Ciekawą alternatywa jest też serwis Livestrong.com – bogate źródło wiedzy na temat wysiłku i żywienia.

Bardzo rozbudowany i bogaty w funkcje jest serwis Dailyburn.com. Znajdziemy w nim także plany ćwiczeń.

 

http://www.newswise.com/articles/want-to-lose-weight-keep-a-food-journal-don-t-skip-meals-and-avoid-going-out-to-lunch-study-suggests