Strona główna • Wiedza • Fitness • Jak chudnąć? Notuj i nie pomijaj posiłków

Jak chudnąć? Notuj i nie pomijaj posiłków

Oskar Berezowski

Jak schudnąć 10 kilogramów w 10 tygodni? Naukowcy znają odpowiedź na pytanie co przeszkadza nam zgubić zbędne kilogramy. Wiedzą też co należy zrobić, by odchudzanie było skuteczniejsze.

Odchudzanie może być frustrujące. Dieta, która u wszystkich przynosi rezultaty u nas nie działa. Jak to możliwe? Często trudno jest schudnąć paniom po 50-tce. Dlaczego innym się to udaje, a im nie? Na te pytania postanowili odpowiedzieć naukowcy z  Fred Hutchinson Cancer Research Center, którzy badali przez rok 123 kobiety z nadwagą. Okazuje się, że w odchudzaniu przeszkadza bardzo często brak konsekwencji.

Jednym z czynników, który utrudnia pozbycie się zbędnych kilogramów jest bowiem pomijanie posiłków. Panie, które to robił chudły średnio 8 kg mniej, od tych, które trzymały się regularnych posiłków.

Innym czynnikiem jest wychodzenie na obiad do miasta. Wizyta w restauracji czy barze sprzyja zjadaniu niezaplanowanych kalorii i niezdrowych potraw. Badane, które robiły to conajmniej raz w tygodniu chudły średnio 5 kg mniej, od pań, które same przygotowywały swoje posiłki.

Okazuje się także, że panie, które prowadziły dziennik zjadanych kalorii i produktów chudły średnio 6 kilogramów więcej od tych, które tego nie robiły.

Najważniejsze rady dla prowadzących dzienniczek żywieniowy:

Bądź szczera - notuj wszystko co jesz

Bądź dokładna - zapisuj wagę potraw, czytaj etykiet

Bądź precyzyjna - rejestruj sposób przygotowania posiłku, przyprawy i sosy jakie uzyłaś

Bądź konsekwentna - zawsze noś dziennik żywieniowy ze sobą

A więc:

 

  1. Jedz regularnie, nie pomijaj posiłków
  2. Unikaj jedzenia “na mieście”
  3. Prowadź dziennik żywieniowy

 

 

Pomoc w sieci:

Jeśli potrzebujemy większej kontroli nad tym, co, jak, gdzie, kiedy jemy, chcemy mieć pełny obraz zjadanych kalorii i poszukujemy kogoś, kto policzy to wszystko za nas... pomocy można szukać w serwisach internetowych.

Fitday.com to prawdziwy kombajn pozwalający nam nie tylko na zapisywanie tego co jemy, ale i analizowanie kalorii i planowanie posiłków.

 

Ciekawą alternatywa jest też serwis Livestrong.com - bogate źródło wiedzy na temat wysiłku i żywienia.

Bardzo rozbudowany i bogaty w funkcje jest serwis Dailyburn.com. Znajdziemy w nim także plany ćwiczeń.

Źródła